2015. február 25., szerda

Almás-zabpelyhes vegán palacsinta

Palacsinta kicsit egészségesebb kivitelben. A zabpehelyről ódákat tudnék zengeni, nagyon szeretem. Rendszeres fogyasztása jótékony hatással bír emésztésünkre. Gazdag ásványi anyagokban (vas, kalcim, kálium, magnézium, foszfor), és magas a fehérje tartalma, ami vegetáriánusként fontos szempont. Egyszóval mindenkit csak biztatni tudok a zab mindennapi fogyasztására.
A zabról bővebben itt.


Hozzávalók:

2 bögre zabpehely
1 bögre finomliszt
1 dl olaj
1 csipet só
2 bögre növényi tej
kevés víz
fél citrom leve
1-2 alma reszelve

1. A zabpelyhet finomra őröltem robotgép segítségével, de nem teljesen lisztes állagúra. Ezután egy keverőtálban hozzáadtam a finomlisztet és a csipet sót.
2. Hozzáöntöm a tejet és az olajat, majd alaposan, csomómentesre keverjük. Ekkor a citromlevet is hozzáadjuk, majd elkeverjük benne. Félre tesszük pihenni a tésztát kb. 1 órára.
3. Ezalatt lereszeljük az almákat, majd a pihentetés után beleforgatjuk a tésztába.

A zabpehely pihentetés alatt megszívja magát folyadékkal, így egy sűrűbb tésztát kapunk, plusz az alma is nehezíti. Ezért pihentetés után kevés vízzel, vagy tejjel hígíthatunk még rajta addig, amíg egy sűrű állagú palacsinta tésztát nem kapunk. Én kb. 1 dl vizet adtam még hozzá.

4. Közepes lángon, süssük meg őket! Az első palacsinta alá öntsünk kevés olajat, a többinél már nem szükséges. Kicsit vastagabb palacsintákat készítsünk!

Ízesíthetjük fahéjjal és agavé sziruppal, de magában is nagyon finom. :)


Ani
Tisztán, tudatosan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése